شهید باباجـــان دستـاربنـدان

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید باباجـــان دستـاربنـدان

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید باباجـــان دستـاربنـدان

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام باباجـــان دستـاربنـدان از شهدای دانش آموز شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : غفار
تاریخ تولد : 1343/02/20
تاریخ شهادت : 1362/05/15
محل تولد : میاندورود
گلزار شهدای طبقده ساری
نحوه شهادت : اصابت ترکش خمپاره
محل شهادت : جفیر
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

زندگی نامه

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲ ق.ظ

تولد [سن هنگام شهادت 19 سال و 3 ماه]


شهید باباجان دستاربندان (1343 _ 1362) متولد روستای زیبای طبقده شهرستان شهید پرور میاندرودِ استان مازندراناست. باباجان دستاربندان در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش معراج عرب و پدرش غفار نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [سوم راهنمایی][مجرد]


باباجان دستاربندان در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع سوم راهنمایی با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند چهارم خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی _ لشکر 25 کربلا_جفیر] [شهید سال سوم جنگ تحمیلی]


باباجان دستاربندان در عضویت بسیجی در لشکر 25 کربلا به اسلام خدمت می کرد که در 1362/05/18 هجری شمسی در جفیر شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . باباجان دستاربندان در مورخه 1362/05/25 تشییع و در زادگاهش (طبق ده) دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.


شهید باباجان دستاربندان در سال ۱۳۴۳ شمسی در یکی از روستاهای شهرستان ساری به نام طبقده در یک خانواده کشاورز محروم و کم بضاعت دیده به جهان گشود پس از پشت سر گذاشتن دوران کودکی در سن هفت سالگی وارد مدرسه ابتدائی محل شد شروع به تحصیل نمود تحصیلات ابتدائی را با هوش و استعداد سرشاری که داشت بپایان رسانید سپس وارد مدرسه راهنمایی شهید خیر آبادی (ابوالحسن آموزگار) شد هنوز دوران راهنمائی را به اتمام نرسانده بود که قیام میلیونی مسلمانان، با شعار کوبنده استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شروع شد پس از تعطیل شدن مدارس شهید هم در راهپیمائی شرکت میکرد تا اینکه در روز ۲۲ بهمن انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید پس از باز شدن مدارس دوباره به مدرسه رفت و شروع به درس خواندن کرد او همیشه شاگرد نمونه و ممتاز مدرسه بوده و همواره مورد تشویق معلمین قرار می گرفت تا به این حد که اکثر معلمین مدرسه با وی در ارتباط بودند و نیازهای مادی او را تأمین می نمودند هنوز دوران راهنمائی را به اتمام نرسانده بود که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد از آنجائیکه علاقه وافری که به انقلاب اسلامی داشت بر این دانست که وجودش برای انقلاب اسلامی و جنگ مفیدتر می باشد لذا از این زمان از تحصیل خودداری کرد و نقش سازنده اش را شروع کرد ابتدا فعالیت را از کانون حزب ا… اسلامی آغاز نمود و در قسمت کتابخانه زحمات شایانی کشیده و پس از تاسیس انجمن اسلامی طبقده در سال ۱۳۵۹ بعنوان یکی از اعضای فعال چشمگیر انجمن اسلامی درآمده و کارش را ادامه داد و بعلاوه بعلت لیاقت و صلاحیتی که داشت در قسمت معاونت گروه مقاومت کار میکرد و در اکثر جلسات و سمینارها که از سوی بسیج سپاه پاسداران تشکیل می شد شهید حضور داشت و نظرات و عقاید خودش را جهت پیشرفت کار گروه مقاومت بیان می کرد که در اکثر مجالس سخنرانی نماز جماعت، دعای کمیل و توسل پیشقدم بود و اگر کسی می خواست برادرمان را دیدار کند بخصوص در شبهای جمعه او را یا در مساجد و تکایا می یافت یا بر مزار شهدا .

یکی از حرکت های بیاد ماندنی و فراموش نشدنی شهید که همیشه ما را ناراحت می کند این بود که ایشان در بیشتر مواقع هنگام رفتن به سمینار و جلسات سپاه از سه راه اسلام آباد تا ستاد صاحب الزمان سپاه سورک پیاده می رفت و پیاده بر می گشت چرا که به این خاطر که شهید پول کرایه نداشت!!

 و باز هم به او تهمت می زدند که حقوق می گیری برادر عزیزمان پس از ثبت نام در سپاه سورک و از سپاه سورک به رامسر و از آنجا به پایگاه شهید بهشتی اهواز اعزام شد و آنجا هم بخاطر لیاقتی که از خود نشان داد خواستند او را عضو سپاه اهواز کنند طی نامه ای که نوشته و ارسال داشت و بالاخره در همه جا پیشتاز بود تا اینکه به خط مقدم جبهه جفیر رفته و در تاریخ ۱۸/۵/۶۲ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل میگردد.

روحت شاد و راحت پر رهرو باد

۹۴/۱۰/۰۹ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی